
Herní rychlost zahrnuje jak psychické, tak motorické procesy, které jsou jednotně řízeny. První článek se zaměřil na psychické složky rychlosti - rychlost vnímání a rychlost anticipační, druhý článek pokračoval v popisu psychických složek, ale tentokrát předmětem zájmu byla rychlost rozhodování a rychlost reakce. Třetí část popisovala Základní rychlost (startovní, nástupovou), čtvrtá část pak sprintovou a rychlostní vytrvalost. Pátá část popisuje rychlost akční s míčem a rychlost jednání, šestá část Rychlostní cvičení bez míče různého charakteru byla více prakticky zaměřená, stejně jako prozatím poslední sedmá část.
3. Typ cvičení
- jeden z dvojice hráčů sám rozhoduje o zahájení závodu, druhý reaguje na jeho pohyb
- tento typ cvičení maximálně vyhovuje fotbalovým požadavkům, protože hráč musí reagovat na pohyb soupeře, jako tomu je v utkání
Praktické příklady cvičení:

- hráč A zahajuje cvičení volným klusem směrem k překážce
- hráč B provádí totéž
- A přeskakuje překážku a startuje libovolně doprava, nebo doleva
- kde je vyznačen cíl
- hráč B musí reagovat na pohyb hráče A
- A může po přeskoku použít klamné pohyby
- vzdálenost cílových branek volíme podle výkonnosti hráčů
- hráči se pravidelně mění v rolích

- hráči A a B stojí proti sobě čelem
- přičemž hráč B je zády k cíli
- hráč A startuje směrem k cíli
- B reaguje na pohyb hráče A, otáčí se a startuje k cíli
- podporujeme hráč k použití těla při souboji v cíli
- hráči se pravidelně mění v rolích

- hráči A a B běží středním tempem za sebou
- hráč A libovolně ve "žlutém prostoru" startuje k cíli
- hráč B reaguje a snaží se ho předběhnout
- hráči se pravidelně mění v rolích
3.1.4. Soutěže jednotlivců
Často se používá v tréninku rychlosti soutěže jednotlivců, kdy trenér měří jednotlivým hráčům čas. Toto je výborný motivační prvek zejména u mladých hráčů, kteří se po každém běhu živě zajímají o dosažené časy. Šikovný trenér tak může i různě manipulovat s časem tak, aby své svěřence vybičoval k maximálnímu úsilí. Toto však hráči samozřejmě nesmí tušit. Při zachování standardních podmínek může trenér a hráči získávat přehled o vývoji výkonnosti.
{moscomment}