
Herní rychlost zahrnuje jak psychické, tak motorické procesy, které jsou jednotně řízeny. První článek se zaměřil na psychické složky rychlosti - rychlost vnímání a rychlost anticipační, druhý článek pokračoval v popisu psychických složek, ale tentokrát předmětem zájmu byla rychlost rozhodování a rychlost reakce. Třetí část popisovala Základní rychlost (startovní, nástupovou), čtvrtá část pak sprintovou a rychlostní vytrvalost. Předposlední pátá část popisuje rychlost akční s míčem a rychlost jednání a prozatím poslední šestá část Rychlostní cvičení bez míče různého charakteru byla více prakticky zaměřená.
3.1.3. Soutěže dvojic

1. Typ cvičení
- hráči startují na znamení trenéra
- preferujeme signál vizuální, např. upuštění míče na zem
- hráče můžeme startovat např. dotekem ze zadu na rameno
- cíl obou běžeckých drah je vhodné postavit tak, abychom podpořili soubojovou situaci v cíli
- tj. cílovou branku menších rozměrů
- nebojíme se hráče povzbuzovat k použití ramen, rukou v cílovém prostoru
- snažíme se podporovat soutěživou atmosféru
Pro inspiraci:
cvičení (1)

- hráči probíhají dráhu cik-cak s doteky kuželů rukou
- vítězí ten, kdo bude dříve v cíli
Varianty:
- hráči probíhají dráhu jako slalom (za kužely)
- hráči probíhají dráhu pozpátku
- můžeme měnit vzdálenost mezi jednotlivými kužely
cvičení (2)
- dvojice startuje na signál trenéra
- probíhají naznačenou dráhu
- kdo bude dříve v cíli
- dráhu probíhají buď jako slalom (viz obr.)
- nebo běží čelem k přednímu kuželu
- pozpátku k zadnímu s doteky kužele rukou
2. Typ cvičení
- hráči startují na znamení trenéra
- a po provedení obratnostního cviku
- při startu se využívají se buď různé překážky
- nebo se používají starty "z různých poloh":

(b) sedu
(c) kleku
(d) obratu o 360o atd.
příklady používaných cvičení:
(cvičení je samozřejmě celá řada a i uvedená cvičení mají spoustu variant)
cvičení (1)
- hráči na znamení trenéra provedou co nejrychleji
- přeskoky sounož přes tyčky (stříšky)
- místo přeskoků lze provést "rychlé nohy"
cvičení (2)
- hráči na znamení trenéra provedou "rychlé nohy" stále čelem dopředu okolo kuželů

- z tyčí nebo stříšek je vytvořen čtverec
- hráči na znamení trenéra co nejrychleji sounož přeskočí všechny strany čtverce
cvičení (4)
- hráči na znamení trenéra
- co nejrychleji obkrouží kužely levou i pravou nohou současně
- a startují k závodu
{moscomment}